Probiotice și prebiotice

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În timp ce publicul larg a înțeles probabil ce sunt probioticele, prebioticele sunt mai puțin cunoscute. Dar există diferențe semnificative între cele două, inclusiv beneficiile lor pentru sănătate.Probioticele sunt bacterii vii ce se găsesc în iaurt, alte produse lactate și pastile. Medicii prescriu adesea probiotice la pacienții aflași sub tratament cu antibiotice, în încercarea de a combate efectele secundare gastrointestinale ale medicamentelor. Și în timp ce probioticele s-au dovedit eficiente în gestionarea anumitor stări gastro-intestinale, ele nu au aceeași putere ca și prebioticele.

În primul rând, ele sunt delicate – căldura și acidul gastric le pot ucide, făcându-le ineficiente înainte ca acestea să fie digerate. De asemenea, cei care nu mănâncă alimente lactate din motive gustative sau dietetice pot considera dificilă, dacă nu imposibilă, consumarea unor cantități adecvate de probiotice. În cele din urmă, nu știm pe care dintre “bunele” bacterii organismul nostru le va accepta ca fiind benefice. Pentru unii oameni, o anumită tulpină bacteriană bună ar fi de ajutor. Pentru alții, s-ar putea să nu funcționeze. Când consumăm probiotice, doar putem presupune cu privire la care bacterii ar putea fi de ajutor și putem spera pentru cele mai bune. Sperăm, de asemenea, că cele care reușesc să treacă de căldura și acidul stomacului nostru vor continua să ofere beneficii sănătății sistemului nostru.

Dacă acesta este un probiotic, atunci ce este un prebiotic? Pe scurt, prebioticul este o fibră de plante specializată, care hrănește bine bacteriile bune deja existente în intestinul gros sau colon. În timp ce probioticele introduc bacterii bune în intestin, prebioticele acționează ca un îngrășământ pentru bacteriile bune care sunt deja acolo. Acestea ajută bunele bacterii să crească, îmbunătățind raportul de bacterii bun- rău. Acest raport s-a dovedit a avea o corelație directă cu sănătatea și bunăstarea generală, de la stomac la creier.

Organismul în sine nu digeră aceste fibre de plante. În schimb, folosește aceste fibre pentru a promova creșterea multor bacterii bune din intestin. Acestea, la rândul lor, oferă multe beneficii digestive și generale pentru sănătate. Studiile recente au arătat, de asemenea, că prebioticele și echilibrul bun al intestinelor bacteriene joacă un rol direct în sănătatea mintală. Persoanele care consumă prebiotice pe o bază zilnică au mai puține probleme cu anxietatea, depresia și stresul. De fapt, când saliva lor a fost testată, aceasta conținea niveluri mai scăzute de cortizol. Nivelurile ridicate ale acestui hormon au fost legate direct de tulburările de sănătate mintală.

Prebioticele, spre deosebire de probiotice, nu sunt distruse în organism. Ele nu sunt afectate de căldură sau de bacterii. Obținerea beneficiilor complete ale prebioticelor este ușoară, mai ales atunci când sunt consumate într-o formă completă de suplimente.

Prebiotin este singurul prebiotic cu spectru complet de pe piață. Aceasta înseamnă că formula Prebiotin din suplimentele prebiotice conține atât inulină, cât și oligofructoză. Această formulă de spectru complet tratează întregul perete intestinal pentru o eficiență maximă. Și Prebiotin a fost dovedit prin numeroase studii științifice independente capabil de  a crește numărul de bacterii sănătoase din colon, ale căror beneficii sunt impresionante și esențiale pentru sănătatea generală și bunăstarea

Probiotic vs Prebiotic

Prebioticele și probioticele realizează ambele sarcini de sănătate importante pentru intestinul uman. Încercați să decideți între regimul de suplimente probiotice și prebiotice? Luați în considerare aceste fapte probiotice vs probiotice:

Prebioticele sunt o formă specială de fibre dietetice care acționează ca îngrășământ pentru bacteriile bune din intestin.

Probioticele sunt bacterii vii. Există sute de specii probiotice disponibile. Care dintre cele sute de probiotice disponibile este cea mai bună pentru persoanele sănătoase medie este încă necunoscut.

Prebioticele oferă o gamă largă de beneficii pentru sănătatea persoanelor sănătoase. Cele mai multe dintre acestea au fost dovedite din punct de vedere medical.

Prebioticele hrănesc bacteriile bune pe care toată lumea le are deja în intestin.

Probioticele trebuie să concureze cu cele peste 1000 de specii de bacterii aflate deja în intestin.

Prebioticele pot fi utile pentru mai multe afecțiuni digestive cronice sau boală inflamatorie intestinală.

Anumite specii de probiotice s-au dovedit a fi utile pentru diareea copilăriei, boala intestinului iritabil și pentru recurenta unor infecții intestinale.

Consumând fibre prebiotice

Live bacterii probiotice sunt ușor de găsit și de consumat dacă produsele lactate sunt la gustul dumneavoastră și pentru a satisface nevoile dvs. dietetice. Iaurtul, de exemplu, conține probiotice; dar unde puteți găsi fibre prebiotice? E ușor dacă știi unde să te uiți.

Fibrele prebiotice se găsesc în multe fructe și legume, cum ar fi coaja de măr, banană, ceapă și usturoi, anghinare din Ierusalim, rădăcină de cicoare și fasole. Suna ușor să obțineți fibre prebiotice suficiente, nu? Din păcate, cantitățile minime de fibre din fiecare dintre aceste alimente – cum ar fi 1 până la 2 grame pe porție – fac ca ingerarea suficientă a fibrei să fie extrem de dificilă. Majoritatea oamenilor ar trebui să consume cel puțin 25 de grame de fibre în fiecare zi, iar alimentele cele mai ridicate în fibrele prebiotice – rădăcina de cicoare este un astfel de exemplu – sunt aproape imposibil de mâncat în cantități mari în fiecare zi. Vestea bună este că adăugarea unui supliment de fibre prebiotice la dieta ta este rapidă și simplă. În forma completă, fibrele prebiotice sunt, de asemenea, ușoare în textură și aproape fără gust, ceea ce face ușoară adăugarea lor în apă, cereale sau alte alimente. Pur și simplu se presară pe alimente sau în băuturile  preferate pentru a vă bucura de multe beneficii.

Cum ajută prebioticele?

De ani de zile, aproape nimeni din profesia medicală nu acorda nici o atenție rolului jucat de colon în sănătatea generală. În ultimii 15 ani, cu toate acestea, au descoperit că colonul – și, în special, bacteriile care se găsesc în  colon – sunt incredibil de importante pentru sănătatea generală. Bacteriile sănătoase care trăiesc acolo întăresc peretele intestinal, îmbunătățesc absorbția minerală și ajută la reglarea producției de hormoni, care are o serie de beneficii esențiale. Prebioticele fertilizează aceste bacterii bune, deoarece acestea înăbușă producția de bacterii care provoacă boli.

Poți lua probiotice și prebiotice împreună?

Da, puteți să luați împreună probiotice și prebiotice. Prebioticele nu interacționează negativ cu probioticele. Prebioticele nu interferează nici cu medicamentele. Probioticele de înaltă calitate și prebioticele sunt sigure atunci când sunt luate împreună. De fapt, când vă gândiți cum funcționează probioticele și prebioticele, este logic să le luați împreună. Pur și simplu, prebioticele sunt “hrană” pentru probiotice. Probioticele digeră prebioticele și utilizează moleculele ca energie. În unele moduri, probioticele și prebioticele acționează sinergic pentru sănătatea intestinului.

Când este cel mai bun timp să luați prebiotice și probiotice?

Momentul cel mai bun pentru a lua prebiotice și probiotice este în mod regulat. Urmați recomandările pentru fiecare, luați-le în același timp în fiecare zi și luați-le în mod consecvent. Unele surse au sugerat că prebioticele trebuie administrate înainte de probiotice. Adevărul este că nu contează deloc. Corpul “procesează” prebioticele și probioticele la rate diferite. Poate dura câteva ore pentru ca prebioticele și probioticele să se îndrepte spre intestinul gros. Este posibil ca acestea să nu treacă prin intestine la aceeași rată. De fapt, cele mai multe probiotice mor în acidul stomacului și niciodată nu trec deloc în intestinul gros. Așadar, încercarea de a programa cu precizie cel mai bun moment pentru a lua împreună probiotice și prebiotice este mai degrabă inutilă. Vestea bună este că există bacterii în intestinul gros gata să digere prebioticele odată ce ajung.

Când este cel mai bun timp să luați prebiotice?

Din nou, consistența este cheia pentru a lua prebiotice. Vreți să oferiți microbilor sănătoși din tractul digestiv  o cantitate constantă de “alimente”. Așa cum vă place să mâncați în același timp în fiecare zi, bacteriile intestinale sănătoase vin să aștepte o cantitate consistentă de nutrienți. Dacă suferiți de foame de bacterii, se vor opri fie să se înmulțească, fie să moară, deschizând ușa bacteriilor nesănătoase. Efectuați un program pentru a lua prebiotice, și apoi respectați-l.

Mulți oameni consideră că prebioticele îi fac să se simtă mai plini, mai repede. De fapt, această sațietate a fost demonstrată în studii de cercetare și studii clinice. Prin urmare, persoanele care încearcă să mențină o greutate sănătoasă sau să piardă în greutate ar putea lua prebiotice în timpul meseleor. Prebioticele pot ajuta oamenii să se simtă plini, chiar dacă au mâncat mai puțin.

Când este cel mai bun timp să luați probiotice?

Probioticele sunt în mare parte distruse de acidul gastric și enzimele digestive. Oamenii pot ajuta la protejarea împotriva acestei distrugeri prin luarea de probiotice în timpul meselor. Alimentele pot acționa ca un tampon pentru a proteja probioticele deoarece acestea își fac drumul prin stomac și intestinul subțire. Pe de altă parte, digestia este crescută în timpul și imediat după masă. Astfel, mâncatul ar putea face un mediu mai ostil pentru probiotice. O modalitate de a depăși fiecare dintre aceste probleme este să luați destule colonii probiotice active, astfel încât cel puțin unele să ajungă în intestinul gros.

Prebiotice vs. probiotice: Care este mai bun?

DE ambele prebiotice și probiotice poate beneficia  sănătatea umană. Cu toate acestea, probioticele suferă de o problemă majoră: au un moment dificil de a trece din gură până la intestinul gros. Comparativ cu cantitatea înghițită, doar un număr relativ mic de organisme probiotice vii ajung în intestin.

Sursă foto: feedyourmicrobes.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *