Rolul probioticelor în etapa de diversificare

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Pretutindeni auzim despre cât de importante sunt probioticele și interesul crește pe măsură ce aflăm și mai multe informații despre aceste bacterii importante. De-a lungul timpului, comunitatea oamenilor de știință a lucrat pentru a înțelege mai bine ce tulpini probiotice sunt benefice pentru fiecare tip de afecțiune, cum pot îmbunătăți starea noastră generală de sănătate și care tulpini sunt benefice pentru bebelușii și copiii de vârstă mică.

Ce sunt probioticele?

În esență, probioticele sunt bacterii prietenoase care, atunci când sunt consumate în mod regulat și în cantități potrivite, pot aduce organismului beneficii însemnate. Diferitele probiotice pot avea beneficii diferite pentru starea noastră de sănătate. În mod normal, intestinul conține bacterii, iar aceste bacterii îndeplinesc mai multe funcții importante, inclusiv fermentarea carbohidraților, care produce substanțe bune pentru sănătatea intestinului. De asemenea, bacteriile din intestin pot ajuta la digerarea alimentelor, pot preveni supraaglomerarea de bacterii cu potențial nociv și pot produce anumite vitamine.

În ceea ce îi privește pe cei mici, bacteriile din intestinul unui bebeluș încep să se stabilească la naștere. Laptele matern este primul aliment care joacă un rol important în furnizarea și încurajarea bacteriilor intestinale benefice. Cercetările indică, de asemenea, că bebelușii născuți natural și puși la sân imediat după naștere pot beneficia în urma bacteriilor sănătoase cu care intră în contact în canalul nașterii și de pe pielea mamei. Ulterior, prin diversificare, părinții vor introduce diferite bacterii care schimbă compoziția și cantitatea bacteriilor intestinale ale bebelușului. Bacteriile intestinale ale unui copil vor fi definitivate până la vârsta de aproximativ 3 ani.

În continuare, cercetătorii încearcă să afle în ce manieră bacteriile bune din intestinul nostru pot afecta bolile – de la tulburările alergice la sănătatea dinților, la colici la sugari și multe altele. Deși există multe specii și tulpini de probiotice, doar unele au fost studiate.

Probioticele nu se găsesc în mod natural în alimente, dar unele alimente sunt preparate folosind bacterii vii ca parte a procesării lor. Exemple de astfel de alimente includ iaurtul, kefirul, kombucha, murăturile acre, usturoiul, miso și tempeh. Deși adesea vedem probiotice sub formă de suplimente, acestea sunt adăugate și în iaurtul pentru bebeluși și formulele de lapte pentru sugari.

Care este diferența dintre probiotice și prebiotice?

Pe de altă parte, prebioticele sunt alimente pentru bacteriile intestinale sănătoase și includ carbohidrați fermentabili care se găsesc în sparanghel, în banane, usturoi și anghinare. Prebioticele sprijină bacteriile intestinale sănătoase și multe formule pentru sugari conțin prebiotice. De asemenea, prebioticele se găsesc în mod natural în multe fructe și legume, astfel încât o diversificare echilibrată va susține un mediu intestinal optim.

Probioticele – cât sunt de recomandate pentru bebeluși?

Unele probiotice s-au dovedit că sprijină sănătatea intestinelor. Rețineți că diferite tulpini au beneficii diferite, așa că asigurați-vă că vă informați despre beneficiile asociate cu orice probiotic pe care doriți să i-l oferiți bebelușului și primiți întotdeauna recomandare din partea medicului pediatru.

De asemenea, pentru a beneficia de probiotice, bebelușul trebuie să le consume în mod regulat și în cantități potrivite. Dacă alăptați, copilul primește deja toate probioticele și prebioticele de care are nevoie, deci nu este necesar să suplimentați decât dacă este indicat medical.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *